Dračí svět

Dračí svět - Jak vypadají draci? Co víme o dracích?

Drak (saň pro samici, v jiných slovanských jazycích smok nebo zmej) je mýtické zvíře vyskytující se v pověstech, pohádkách a lidových příbězích celé řady kultur. Jeho celosvětová rozšířenost má za následek značnou variaci jeho vzhledu, velikosti a vlastností, kterými má drak disponovat. Obecně lze říci, že jde o mohutného samotářského tvora, připomínajícího hada nebo ještěra. Draci se liší počtem hlav - například v Číně je zobrazován zásadně jednohlavý, řecká mytologie znala draka stohlavého, v pohádkách mívá zpravidla lichý počet hlav, nejčastěji tři nebo sedm. Dále se draci liší v počtu nohou (nejčastěji dvě, čtyři nebo žádné), schopnosti létat a dštít oheň (případně mráz nebo jed) ze svého chřtánu.

Podobně jako se liší jejich vzhled, liší se i jejich vlastnosti. Draci se v základním pojetí mohou rozlišovat na dobré a zlé. Tradice prospěšných draků je převážně v Číně, kde je drak symbolem moci, vládců a deště. Evropští draci ve středověku jsou namísto toho chápáni jako symbol ničení a chaosu. Často jsou zobrazováni jako krvelačné bestie, které ničí vše ve svém okolí a pojídají zvířata a lidi. Draci jsou spojováni s bohatstvím a majetkem, který zpravidla ochraňují ve svých dračích slujích.

Tradice výskytu draků je velice stará. Představa draků vznikala pravděpodobně mnohem dříve než lidstvo objevilo možnost své poznatky zapisovat. Existují doklady z antického Řecka, kde drak hlídal bájné zlaté rouno, ale vyskytují se i v akkadském eposu Enúma eliš napsaného mezi 18. - 7. stol. př. n. l. Zmiňují je i příběhy ze starodávného Egypta v podobě setkání boha Ra s hadím drakem Apopem. Dále se objevují v germánské mytologii, kdy se Thór utká s drakem podobně jako legenda o boji Siegfrieda s drakem Fafnirem.

Dračí tělo – něco pro biology

 

Draky létací

https://www.volny.cz/pompeius/diamantnavod.html

 

Dračí uzel

 

Hra Dračí doupě

Dračí Doupě je nejrozšířenější hra na hrdiny v České republice.

Při hraní na hrdiny si představuješ, že jsi hrdinou dobrodružného fantastického příběhu. Je to lepší než knihy nebo filmy. Společně se svými přáteli vytváříš příběh, který zároveň i prožíváš. Tvoje představivost tě přenese do světa elfů a čarodějů, barbarů a bojovníků a jen na tobě záleží, zda se v něm staneš udatným válečníkem, lstivým hobitem nebo mocným mágem.

Základní principy hry

Dračí doupě patří mezi klasické (nepočítačové) hry na hrdiny (role-playing games). Jeden z účastníků, tzv. Pán jeskyně (PJ), před hrou připraví úvodní příběh, mapy apod. Ostatní hráči se poté tohoto příběhu zúčastní – každý z hráčů představuje jednu postavu fantasy světa (trpasličího bojovníka, elfího kouzelníka apod.), celá družina pak dohromady putuje světem vytvořeným PJ s cílem splnit zadané úkoly, získat peníze a slávu. Obecně neexistují limity, co hráči mohou a nemohou, o následcích jejich činů rozhoduje PJ, některé běžné herní situace (boj, sesílání kouzel, využívání zvláštních schopností apod.) se řeší na základě číselných tabulek uvedených v pravidlech a hodů kostkami. Používají se kostky klasické šestistěnné(k6) a o něco netradičnější desetistěnné(k10) a občas i čtyř-,osmi-,dvanácti- stěnné.Specíální desetistěnnou kostkou je procentuální,která má čísla na stěnách po desítkách.Hraje se na čtverečkovaném nebo hexovém papíře.

PJ Zkratka pro Pán Jeskyně. Užívá se ve hře Dračí Doupě. Označuje hráče, jenž má funkci vypravěče, tvůrce příběhu.

V americké hře zvané Dungeons & Dragons se obdobná role nazývá Dungeon Master, v jiných hrách často Pán Hry (anglicky Game Master). Dračí Doupě bývá ale často zaměňováno s Dungeons & Dragons s tím, že se jedná o to samé v české verzi. Není tomu tak, obě hry, ačkoliv spadají do kategorie RPG her, mají dost odlišný herní systém.

Rasy v DrD

Hobit  Bytost, která je menší než člověk, mohli jste ji vidět ve filmu Pán prstenů. Jsou to malá, veselá stvoření, jsou kulaťoučcí a chlupatí. Mají rádi jídlo i pití a dobrou zábavu, často jsou jejími tvůrci. Mají zvláštní schopnost, díky níž dokáží na dálku vycítit většinu živých tvorů. Neradi bojují tváří v tvář.

Trpaslík Je nejvíce podobná člověku, podsaditý, menší, zocelený dlouhými věky žijícími v nehostinných pustinách. Jejich tváře snad vždy zdobí vousy a to i u většiny trpaslic. Brzy šedivějí. Mají infravidění - to je vidí ve tmě (rozliší studené od teplého), vyznají se v horninách, kamenech a pokladech. Milují zlato, dokáží ho vycítit. Nemají rádi elfy.

Elf Jsou známou rasou, jsou pohlední, až andělsky krásní, mají většinou špičaté uši, ale záleží na tom, odkud pocházejí. Jsou o něco menší než lidé, většinou jsou považováni za změkčilé. Mají vysokou inteligenci, a proto rádi studují a většinou se věnují kouzlení a studiu přírody. Mají rádi krásné věci, ale nejsou tak hamižní jako trpaslíci. S trpaslíky se většinou nemají příliš v lásce. Většina této rasy je spravedlivá a čestná, najdou se i jedinci, kteří jsou výjimkou.

Barbar Jsou to v podstatě lidé, kteří ale po staletí žili v odloučení od své civilizace v nehostinných podmínkách hor, což způsobilo jejich menší inteligenci, ale větší sílu a odolnost. Tyto vlastnosti je předurčují k boji tváří v tvář, navíc jsou poměrně divocí. Jsou docela pohlední, svalnatí a vysocí.

Člověk lidé jsou nejrozšířenější rasou vůbec. Jsou houževnatí, a i když nejsou nijak výjimeční, jako jiné rasy mají od všech vlastností zlatý střed. Proto se dokáží uplatnit ve všech povoláních.

 

Povolání v DrD

Válečník Je silný a houževnatý. Vládne mnoha druhy zbraní a umí se v jejich používání zdokonalovat. V boji má větší šanci, že nepřítele zasáhne a také že se ubrání. Dává větší zranění. Válečníci jsou jediní, kteří boj skutečně studují.

Hraničář Je silný a moudrý. Zná přírodu a tvory, kteří v ní žijí. Umí svých znalostí využívat. V boji má určitá omezení, ale dobrým a užitečným bojovníkem, i když většinou vyhledává boj na dálku střelnými zbraněmi. Ovládá magii přírodních živlů. Jsou to vynikající stopaři a lovci. Často jsou doprovázeni zvířaty, se kterými mají navázaný zvláštní vztah.

Alchymista Je šikovný a ledasco vydrží. Zabývá se výrobou lektvarů a kouzelných předmětů. v boji většinou nepomáhá přímo, ale prostřednictvím svého umění. Alchymisté se od kouzelníků liší svým přístupem k magii, získávají magenergii destilací z různých předmětů, záleží  jen na jejich obratnosti kolik ji dokážou  získat. Jsou bližší obyčejným lidem než kouzelníci, nejsou pro ně tak tajemní a nevyvolávají v nich strach.

Kouzelník

je chytrý a umí ovlivňovat druhé. Není příliš silný v boji, ale vynahrazuje si to svými zvláštními schopnostmi, především kouzly. Lidí se k nim všeobecně chovají uctivě a s podezřívavými obavami. Řadu situací je mnohem jednodušší vyřešit kouzlem než obvyklým způsobem, proto jsou kouzelníci vyhledávaným povoláním.